Projekt „Szansa na rozwój w gminie Sułoszowa”
Projekt „Szansa na rozwój w gminie Sułoszowa” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 9.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Numer projektu RPMP.09.01.01-12-0054/18
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 3/2020
z dnia 22.06.2020r.
KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SUŁOSZOWEJ
ul. Krakowska 139, 32-045 Sułoszowa
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zdania publicznego w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej uczestników projektu realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sułoszowej pod nazwą „Szansa na rozwój w gminie Sułoszowa” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa IX. Działanie: 9.1, Poddziałanie 9.1.1.
1. Rodzaj zadania
Celem konkursu jest wyłonienie podmiotu, który zrealizuje aktywizację społeczno-zawodową dla uczestników projektu realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sułoszowej pod nazwą „Szansa na rozwój w gminie Sułoszowa” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa IX. Działanie: 9.1, Poddziałanie 9.1.1. z zakresu następujących zadań publicznych:
Szczegółowy opis zadania:
1.1. Zadanie realizowane będzie dla grup mieszanych osoby fizycznie zdrowe wraz z osobami z niepełnosprawnością w celu integracji i burzenia utrwalonych stereotypów; zadanie zakłada wyrównywanie szans płci poprzez równy dostęp do usług z zakresu aktywizacji społecznej.
1.2. Zakłada się, że uczestnicy wsparcia nabędą nowe umiejętności radzenia sobie
w sytuacjach kryzysowych, które pozwolą na prawidłowe funkcjonowanie społeczne.
1.3. Kwalifikacja uczestników do zadania będzie odbywała się na podstawie ewaluacji efektów osiągniętych w ramach realizacji Indywidualnej Ścieżki Reintegracji.
Nabycie kompetencji odbywać się będzie zgodnie z aktualnymi przepisami prawa:
-
Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020,
-
Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego
i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, -
Wspólną Listą Wskaźników Kluczowych 2014-2020,
-
Wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020,
-
Wytycznymi w zakresie informacji i promocji programów operacyjnych polityki spójności na lata 2014-2020,
1.4. W związku z występującą sytuacją epidemiologiczną Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonywać przedmiot umowy przy zastosowaniu wszelkich wytycznych i zaleceń Ministra Zdrowia dotyczących zagrożeń wynikających z sytuacji epidemiologicznej i stosowania rygorów bezpieczeństwa.
1.5. W związku z występującą sytuacją epidemiologiczną terminy realizacji poszczególnych działań będą ustalane na bieżąco.
1.6. Podział zadania:
1. Podzadanie 1. kursy/szkolenia zawodowe co najmniej dla nie mniej niż 17 osób,
1) szkolenie zawodowe/kurs – nabycie, zmiana, dostosowanie kompetencji zawodowych do aktualnych potrzeb rynku pracy w celu podjęcia zatrudnienia lub wykazania gotowości do podjęcia zatrudnienia;
2) należy przewidzieć wszelkie niezbędne materiały umożliwiające prawidłowe przygotowanie do egzaminu oraz koszt niezbędnych badań lekarskich i psychologicznych wymaganych w odrębnych przepisach, ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres realizacji szkolenia oraz egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów, określonych uprawnień zawodowych lub/i koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu.
3) Zakresy tematyczne kursów będą obejmować co najmniej:
– Kurs barberski – 1 osoba
– Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej – 1 osoba
– Prawo jazdy kat. C – 1 osoba
– Spawacz Mig/Mag – 1 osoba
– Animator zabaw dla dzieci – 1 osoba
– Rejestratorka medyczna – 1 osoba
– Magazynier z obsługą wózka widłowego – 4 osoby
– Opiekun osób starszych – 1 osoba
– Kurs kroju i szycia (podstawowy) – 3 osoby
– Kurs wizażu – 1 osoba
– Kurs masażu (podstawowy) – 1 osoba
– Kelner/ barman – 1 osoba
2. Podzadanie 2. Szkolenia grupowe – stacjonarne – Warsztat: Rozpoznawania emocji i potrzeb.
-
Zajęcia obejmują realizację następującego zakresu merytorycznego:
Zakres wsparcia: działania mające na celu doprowadzenie do wzrostu rozumienia pojęcia empatia przez uczestników warsztatu, a w tym: poszerzenia wiedzy w zakresie wpływu uczuć na własne zachowanie, wzrostu świadomości konsekwencji własnych działań na uczucia innych ludzi oraz doskonalenie umiejętności definiowania uczuć i ich wyrażania.
Uczestnicy: osoby dorosłe, liczba osób: 10, liczba godzin: 8
-
Na potrzeby realizowanego szkolenia Realizator zapewni catering i salę szkoleniową dla maksymalnie 10 osób.
-
Termin realizacji do ustalenia.
-
W ramach usługi cateringowej realizator zapewni:
a) Przerwę kawową dla maksymalnie 10 osób.
b) Obiad dla maksymalnie 10 osób.
-
W ramach realizacji usługi Realizator zapewni:
-
Materiały szkoleniowe dla uczestników oraz materiały eksploatacyjne potrzebne do realizacji usługi przygotowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego określonymi w dokumencie o nazwie: „Podręcznik wnioskodawcy
i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji
i promocji”. -
Sprzęt potrzebny do realizacji szkolenia.
-
Szkolenie realizowane przez osoby posiadające doświadczenie w realizacji szkoleń.
-
Czas trwania: godzina szkoleniowa wynosi 45 minut.
3. Podzadanie 3. Szkolenia grupowe – wyjazdowe.
1) Zajęcia obejmują realizację następującego zakresu merytorycznego:
a) Wyjazd nr 1. dla 19 UP – osoby dorosłe.
Realizacja szkoleń, z zakresu:
Warsztat 1: Skuteczna komunikacja interpersonalna –
Zakres wsparcia: nabycie umiejętności nawiązywania kontaktów, prowadzenia rozmowy, słuchania, werbalizowania swoich myśli, uczuć i spostrzeżeń, udzielania informacji zwrotnej; porozumiewanie się w relacjach społecznych; werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji; komunikowanie w pierwszej osobie; kontakt wzrokowy; mówienie o potrzebach i oczekiwaniach; usuwanie barier komunikacyjnych.
Uczestnicy: 19 osób w podziale na 2 grupy, liczba godzin na grupę: 16
b) Wyjazd nr 2. dla 19 UP – osoby dorosłe.
Realizacja szkolenia, z zakresu:
Warsztat 2: Radzenie sobie z emocjami i stresem
Zakres wsparcia: sposoby reagowania na stres w obszarze środowiska (otoczenie, ludzie, styl życia), w obszarze fizjologicznym (napięcie mięśni, poziom hormonu stresu, relaksacja) i w obszarze psychologicznym (przekonania, nawyki, nastawienie do życia); przyjmowanie pochwał i krytyk; umiejętność swobodnego wyrażania swoich odczuć i ocen; rozpoznanie własnych emocji w relacjach międzyludzkich; metody budowania wewnętrznej siły i odporności psychicznej.
Uczestnicy: 19 osób w podziale na 2 grupy, liczba godzin na grupę: 16
c) Wyjazd nr 3. dla 19 UP – osoby dorosłe.
Realizacja szkolenia, z zakresu:
Warsztat 3: Poczucie własnej wartości
Zakres wsparcia: rozpoznawanie mocnych i słabych stron; kształtowanie pozytywnej samooceny; rozwój samoświadomości swoich zasobów; jak zwiększyć pewność siebie; wpływ opinii innych na samoocenę; tworzenie pozytywnych afirmacji; poczucie własnej wartości w relacjach z innymi ludźmi.
Uczestnicy: 19 osób w podziale na 2 grupy, liczba godzin na grupę: 16
2) Usługa noclegowo gastronomiczna na potrzeby realizacji szkolenia zapewniona zostanie dla uczestników projektu, 2 pracowników GOPS oraz 9 dzieci – osoby zależne,
3) Warsztaty będą realizowane w formie wyjazdów dwudniowych – terminy do ustalenia.
4) Zakres usługi noclegowo-gastronomicznej obejmuje:
-
Nocleg wraz ze śniadaniem dla osób dorosłych,
-
Nocleg wraz ze śniadaniem dla dzieci,
-
Obiad (zupa, drugie danie, deser, kompot lub napój) dla osób dorosłych,
-
Obiad (zupa, drugie danie, deser, kompot lub napój) dla dzieci,
-
Przerwa kawowa ( kawa, herbata, napoje, soki, woda mineralna, owoce, ciastka) dla osób dorosłych,
-
Przerwa ciasteczkowa (ciasteczka, owoce, herbata, napoje, soki, woda mineralna) dla dzieci,
-
Kolacja dla osób dorosłych (najmniej jedna kolacja grillowa na wyjazd),
-
Kolacja dla dzieci (najmniej jedna kolacja grillowa na wyjazd),
-
Sala szkoleniowe każdego dnia – po jednej sali dla każdej grupy,
-
Animator (co najmniej dwie osoby) dla dzieci które nie uczestniczą we wsparciu – opieka nad dziećmi każdego dnia.
-
Ośrodek w którym realizowana będzie usługa noclegowo-gastronomiczna musi spełniać następujące warunki:
-
Zakwaterowanie w pokojach 1 lub 2 lub 3 lub 4 osobowych,
-
Ośrodek dysponuje salami szkoleniowymi udostępnionymi na potrzeby realizacji usługi,
-
Zarówno pokoje jak i sale szkoleniowe udostępnione na potrzeby realizacji usługi znajdują się w jednym budynku.
-
Każdy pokój udostępniony na potrzeby realizacji usługi wyposażony w łazienkę.
-
Ośrodek znajduje się w odległości maksymalnie 200 kilometrów od miejscowości Sułoszowa, kod pocztowy 32-045 (licząc trasę przejazdu autokarem zgodnie ze wskazaniem aplikacji maps.google.pl).
-
Ośrodek dostosowany do wytycznych i zaleceń Ministra Zdrowia dotyczących zagrożeń wynikających z sytuacji epidemiologicznej i stosowania rygorów bezpieczeństwa.
-
W ramach realizacji usługi Realizator zapewni:
-
Materiały szkoleniowe dla uczestników oraz materiały eksploatacyjne potrzebne do realizacji usługi przygotowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego określonymi w dokumencie o nazwie: „Podręcznik wnioskodawcy
i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji
i promocji”. -
Sprzęt potrzebny do realizacji szkolenia.
-
Szkolenie realizowane przez osoby posiadające doświadczenie w realizacji szkoleń.
-
Czas trwania: godzina szkoleniowa wynosi 45 minut.
1.7. Metody realizacji zajęć:
-
zajęcia grupowe;
1.8. Kontrola realizacji zadania.
-
Kontrola realizacji zadania może odbyć się na każdym etapie realizacji,
-
Zleceniobiorca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika zajęć dla każdego uczestnika z przebiegu realizacji poszczególnych etapów wsparcia, na wzorach przekazanych przez Zleceniodawcę.
-
Dokumentacja realizacji zadania, a także miejsca realizacji zadania muszą być prawidłowo oznakowane zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji programów operacyjnych polityki spójności na lata 2014-2020.
2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania publicznego
2.1. Na realizację zadania publicznego przeznaczono kwotę w wysokości: 170000,00 zł.
2.2. Suma środków finansowych wydatkowanych na realizację zadania w zakresie pomocy społecznej /aktywizacji społecznej / w roku 2019 wyniosła 123 883,76 zł.
3. Zasady przyznawania dotacji oraz zasady i warunki zlecania realizacji zadania.
-
Podmiot ubiegający się o dotację jako oferent musi posiadać doświadczenie
w realizacji konkursów dotacyjnych adresowanych do organizacji pozarządowych
i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego. -
Umowa zawarta z oferentem określi warunki merytoryczno- finansowe realizacji zadania, jego kontroli, trybu, terminu rozliczenia i sprawozdania z jego realizacji.
-
Zleceniodawca przewiduje możliwości dokonywania przesunięć pomiędzy poszczególnymi zadaniami określonymi w ramach oferty do kwoty nie przekraczającej 30% wartości zadania, przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztorysu w ramach danego zadania możliwe są bez ograniczeń.
4. Termin i warunki realizacji zadania.
4.1. Realizacja zadania nie może rozpocząć się wcześniej niż od dnia podpisania umowy i nie może trwać dłużej niż do 20.12.2020 r.
5. Termin i sposób składania ofert.
5.1.Oferty należy złożyć na wniosku zgodnym ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy I Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057z późn. zm.)
5.2. Do oferty należy dołączyć:
-
aktualny dokument określający osobowość prawną np. odpis z KRS, wydany
w okresie 6 miesięcy poprzedzających termin złożenia oferty;
5.3. W przypadku składania kopii dokumentów wymienionych powyżej dokument musi zawierać klauzulę „za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie dokumentu wraz z czytelnym podpisem osoby upoważnionej do potwierdzenia dokumentów za zgodność z oryginałem. Kopię dokumentów może potwierdzić:
– osoba wymieniona w dokumencie rejestrowym,
– inne osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu,
– notariusz.
5.4. Oferta powinna być zgodna z przedmiotem działania organizacji pozarządowej określonym w jej statucie;
5.5. Oferta powinna być podpisana przez osoby statutowo upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie spraw majątkowych lub ustanowionego pełnomocnika zgodnie z zapisami wynikającymi z dokumentu określającego osobowość prawną.
5.6. Oferty na realizację zadań publicznych, których mowa w ustawie podlegają procedurze uzupełniania braków formalnych.
Uzupełnienie braków formalnych dotyczyć może wyłącznie:
– uzupełniania brakujących podpisów pod ofertą, w przypadku gdy nie została ona podpisana przez wszystkie osoby uprawnione statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
– złożenia podpisu pod załącznikami do oferty przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
– poświadczenia za zgodność z oryginałem złożonych dokumentów przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań lub inną osobę wymienioną pkt.3 ust. 3.
– uzupełnienia o sprawozdania merytoryczne i finansowe.
5.7.Braki formalne podlegające uzupełnieniu, organizacje mogą uzupełniać
w terminie 3 dni od daty podjęcia informacji o konieczności dokonania uzupełnienia oferty.
5.8. W przypadku nie usunięcia braków formalnych oferty w oznaczonym terminie, oferta zostanie odrzucona z przyczyn formalnych bez możliwości kolejnego jej uzupełnienia.
5.9. Oferty należy składać do dnia 14.07.2020 do godziny 9.00 wraz z wymaganymi załącznikami w zaklejonej kopercie, osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sułoszowej, ul. Krakowska 139, 32-045 Sułoszowa (pokój nr. 8).
5.10. Oferty niekompletne oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane i podlegają odrzuceniu.
6. Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.
6.1. Wybór ofert dokonany będzie zgodnie z trybem określonym w ustawie z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
6.2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 14.07.2020 godzina 10.00.
6.3. Warunkiem rozpatrzenia oferty konkursowej jest spełnienie następujących wymogów (zawartych w ogłoszeniu o konkursie ofert) :
6.4. Przy rozpatrywaniu ofert oceniana będzie:
– możliwość realizacji danego zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3: (0-10 punktów)
– przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji danego zadania publicznego,
w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania oraz uwzględnia wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania: (0-10 punków)
– proponowana jakość wykonania danego zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 będą realizować zadanie publiczne: (0-10 punków)
– uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł, na realizację zadania publicznego: (0-10 punków)
– uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową i/lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i praca społeczna członków: (0-10 punków)
– realizacja zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków. (0-10 punków)
6.5. W konkursie nie może zostać wybrana więcej niż jedna oferta.
6.6. Rozstrzygnięcie konkursu następuje w terminie nie przekraczającym 3 tygodni od upływu terminu do składania ofert.
6.7. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze oferty w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej GOPS oraz na tablicy ogłoszeń.
Załączniki:
-
Oferta – wzór
-
Umowa – wzór
-
Sprawozdanie – wzór
Publikacja:
-
Biuletyn Informacji Publicznej
-
Strona internetowa: www.suloszowa.pl
-
Tablica ogłoszeń w budynku.