Informacja o zmianie stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Informacja o zmianie stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Z dniem 1 lipca 2017 r. obowiązuje Uchwała Rady Gminy Sułoszowa nr XXVII/231/2017 z dnia 9 czerwca 2017r w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami oraz ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Sułoszowa w związku, z czym zmianie uległy stawki miesięcznych opłaty za odbiór odpadów komunalnych.
W/w stawki obowiązują od dnia 1 lipca 2017 roku w następującej wysokości:
-
Dla gospodarstw prowadzących selektywną zbiórkę odpadów komunalnych:
-
15 zł od gospodarstwa domowego w którym zamieszkuje 1 lub 2 osoby,
-
28 zł od gospodarstwa domowego w którym zamieszkuje 3,4 i 5 osób,
-
42 zł od gospodarstwa domowego w którym zamieszkuje 6 i więcej osób
-
Dla gospodarstw które nie segregują odpadów:
-
25 zł od gospodarstwa domowego w którym zamieszkuje 1 lub 2 osoby,
-
45 zł od gospodarstwa domowego w którym zamieszkuje 3,4 i 5 osób,
-
60 zł od gospodarstwa domowego w którym zamieszkuje 6 i więcej osób
Informuję również, iż właściciele nieruchomości, którzy złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie są zobowiązani do składania nowej deklaracji.
Zgodnie z treścią ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej na terenie Gminy Sułoszowa otrzyma zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej na podstawie danych wskazanych w dotychczasowej deklaracji. Zawiadomienia zostaną doręczone przed pierwszym terminem płatności zmienionej opłaty.
Obowiązek zawiadomienia o nowej wysokość opłaty nie dotyczy właścicieli nieruchomości, wobec których została wydana decyzja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W takiej sytuacji właściciel nieruchomości jest obowiązany do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zmiana stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi związana jest ze wzrostem kosztów funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w naszej gminie. Zgodnie z założeniami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach system gospodarki odpadami komunalnymi ma być systemem samofinansującym się. W związku z powyższym w celu zapewnienia środków na jego prawidłowe funkcjonowanie konieczne jest pobieranie takiej opłaty od mieszkańców, aby wystarczała ona na realizację całości zadania, którym została obciążona gmina.