Dostępny Urząd
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Sułoszowa
Mariola Sołtysik-Czarnota
czarnota@suloszowa.pl
12 389 60 28 wew. 23
Wniosek o zapewnienie dostępności
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy – bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego – ma prawo poinformować Urząd o braku dostępności architektonicznej (w zakresie lokalizacji Urzędu)
lub informacyjno-komunikacyjnej (w zakresie świadczenia usług przez Urząd) o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3 Ustawy.
Wniosek powinien zawierać:
1. dane kontaktowe Wnioskodawcy
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym
lub informacyjno-komunikacyjnym
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin
ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
drogą pocztową na adres: Urząd Gminy w Sułoszowej ul. Krakowska 139, 32-045 Sułoszowa lub
drogą elektroniczną na adres: gmina@suloszowa.pl
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
(Dz.U. 2020 r. poz. 1062)